Stilul meu vestimentar s-a 'copt' odata cu mine


Cu multi ani in urma

Intalnirea gafeurilor in moda


- Buna! Ma numesc Oana si sunt aici pentru ca am nevoie de ajutor. Simt ca nu imi sta bine cu nimic si toate incercarile pe care le fac in alegerea unei tinute, esueaza grav. 

- Buna, Oana! Si noi am trecut si trecem prin asemenea perioade de faux pas, insa in cadrul acestui grup alegem sa ne remediem problemele vestimentare. Spune-ne mai multe despre stilul tau vestimentar actual si vom incerca sa gasim o solutie. 

- Nu se poate numi ca am un stil al meu propriu, tocmai asta-i problema. Am incercat pana acum sa copii ce am vazut la prietene, colege si in revistele pentru femei, dar nimic nu ma caracterizeaza. Si chiar daca anumite piese vestimentare arata bine pe cineva, pe mine stau ca pe gard. Am jonglat de-a lungul vremii cu stilul sport. M-am tot imbracat in negru ca voiam sa par misterioasa, dar cu tot ce m-am ales a fost porecla de 'tipa emo'. 

- Oh, si asta este ceva. Dar probabil ca nu doresti sa fii asociata cu acest trend daca nu ii apartii. Pentru ca esti inca tanara, nu ai reusit sa iti creezi un stil vestimentar propriu, dupa care sa te ghidezi si dupa care sa fii recunoscuta drept OANA. 

- Aveti dreptate. Ce ma sfatuiti sa fac?

- In primul rand, credem ca trebuie sa tii cont de anumite reguli nescrise din 'Biblia Modei' care au ajutat si ajuta in continuare persoanele care nu si-au gasit inca simtul stilistic:


  • Alege piese vestimentare pe masura ta, pe dimensiunile corpului si pentru varsta ta.
  • De fiecare data cand mergi intr-un magazin, probeaza mai intai hainele care iti plac, pentru ca nu stii niciodata daca ti se vor potrivi cu adevarat pana nu le vezi bine pe tine. 
  • Alege calitatea si nu cantitatea. Mai bine sa ai un dulap cu cateva piese clasice, dar bune, decat sa ai un dressing plin de haine pe care nici macar nu le porti. In plus, stii ca acele cateva haine de calitate vor ramane mereu la moda si deoarece sunt simple, le poti asorta mult mai usor intre ele sau cu tipurile de genti pe care le detii.



  • Nu te da in laturi din a intra in magazine cu haine second hand sau in outleturi, de rusine sau din cauza prejudecatilor. Cele mai speciale articole de imbracaminte, si unicat pe deasupra, se gasesc acolo. In plus, sunt cu mult mai ieftine decat in marile magazine de moda, chiar daca au pe eticheta nume uriase de la case de fashion cunoscute in toata lumea. 
  • Imbraca-te in functie de starea de spirit, de vremea de afara si de evenimentul la care participi. Iti va veni mult mai usor sa creezi un outfit placut, in care sa te simti si bine. Iar cand te simti bine, lumea este atrasa ca un magnet in jurul tau. 
  • Fii originala. Gaseste ceva unic in moda care sa te reprezinte ca persoana si de fiecare data cand iesi din casa, adauga acel ceva tinutei tale. Poate ca iti place sa te imbraci colorat. Poate ca ai anumite accesorii de care ti-e drag si care iti poarta noroc. Poate ca iti place sa fii feminina. Poate ca ai o colectie impresionanta de genti ori doar cateva piese versatile, care se potrivesc de minune la o gama larga de tinute si stiluri vestimentare. 



In al doilea rand, gaseste ceea ce te defineste si distreaza-te purtand mereu tinute cu o amprenta personala puternica. 

Si nu in ultimul rand, mizeaza pe minimalism atunci cand crezi ca esti pe cale sa comiti din nou un faux pas in moda. 

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

In prezent

Daca este sa va spun despre stilul meu vestimentar si felul in care a evoluat de-a lungul vremii, aflati de la mine ca acesta s-a 'copt' odata cu maturizarea mea. Dar, desigur ca a tinut cont tocmai de acele reguli/idei/sfaturi din 'Biblia Modei', pe care eu insami mi le-am dictat in functie de anumite criterii. Si trebuie sa recunosc ca felul in care ma imbrac acum, nu mai are mult de-a face cu felul in care ma imbracam in urma cu 9-10 ani. Si chiar daca dulapul meu este plin, si ma plang ca orice femeie ca 'nu am cu ce sa ma imbrac' si nici 'cu ce sa ma incalt', reusesc(zic eu) de fiecare data cand ies undeva sa impresionez placut, dar mai ales sa ma simt bine in vestimentatia pe care mi-am ales-o. 

Acestea fiind zise, in prezent sunt adepta unui stil vestimentar casual sau smart chic, care simt ca ma reprezinta total. Nu am de-a face prea des cu eleganta absoluta(nu e stilul meu). De asemenea, nici cu comoditatea tinutelor sport, desi in trecut asa ma vedeai cel mai des. In largul meu ma simt purtand rochite lejere, fuste A-line, bluze vaporoase sau cu imprimeuri haioase, genti tip postas sau plicuri(desi in ultima vreme ma vezi doar cu rucsacuri in spinare sau pe un umar), trench-uri minimaliste si jeansi skinny. 



Iar ca sa exemplific felul in care s-a schimbat stilul meu vestimentar de-a lungul vremii, poti arunca un ochi peste galeria de imagini de tip timeline de aici.



Sursa foto: galerie personala 


Comentarii